مقایسه الکسا و گوگل آنالیتیک

7 گزارش تحلیلی الکسا از رقبا برای بهبود استراتژی محتوا
دسامبر 10, 2017
5 مزیت رتبه تایید شده الکسا
دسامبر 10, 2017

در مقاله قبلی ابزار هوش رقابتی الکسا و گوگل آنالیتیک را با هم مقایسه کردیم. اگرچه گوگل آنالیتیک رایگان است، اما تنها می تواند نمای 10.000 فوتی از فعالیت رقبای شما فراهم آورد. این ابزار نمی تواند بینش دقیق و جزئی فراهم کند. به عبارت دیگر این ابزار برای تجزیه و تحلیل رقابتی یک ابزار اولیه و غیرتخصصی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر زمانی که افراد در مورد گوگل آنالیتیک فکر می‌کنند بر این باورند که تجزیه و تحلیل درون سایتی انجام می‌شود. بدین معنی که ترافیک به صورت مستقیم با قرار دادن کد گوگل آنالیتیک بر روی سایت به دست می آید. بیشتر کسب وکارها در حال حاضر از ابزارهای مختلفی برای اینکار استفاده می کنند. به طور کلی تجزیه و تحلیل درون سایت برای آشکار ساختن رفتار مخاطبان بسیار عالی است و می تواند بینشی در مورد نحوه تعامل افراد با سایت، برند و در نهایت حضور آنلاین شما فراهم آورد. الکسا با قرار دادن کد در سایت می تواند به طور مستقیم ترافیک واقعی سایت را اندازه گیری کند. با اینکه هم گوگل و هم الکسا قابلیت تجزیه و تحلیل درون سایت را فراهم می کنند اما این دو گزینه تفاوت هایی نیز با هم دارند. مهم ترین تفاوت آن ها نحوه اندازه گیری، جمع آوری و نمایش داده ها و بینش هاست. اجازه دهید این موضوع را با جزییات بیشتری توضیح دهیم.

سنجش ترافیک واقعی:

الکسا می تواند 100 درصد از ترافیک طبیعی شما را محاسبه کند. این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است، زیرا اخیرا بحث های زیادی در مورد افزایش ترافیک تولید شده توسط ماشین ها و تاثیر آن بر روی داده های وب وجود داشته است. مقاله‌ای در این زمینه نشان می‌دهد که بیش از 61.5 درصد از کل ترافیک وب از ربات ها حاصل می شود. اگر بیش از نیمی از ترافیک سایت شما از ربات ها باشد که نه انسان هستند و نه می توانند به مشتری تبدیل شوند، چگونه می توانید با اطمینان، محتوای خود را بهینه کنید یا تصمیماتی را در مورد سرمایه های بازاریابی خود بگیرید؟ به کمک الکسا دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید. الکسا خزندگان وب و سایر ترافیک تولید شده توسط ماشین ها را فیلتر می‌کند. بنابراین می‌توانید تصمیمات کسب وکار خود را بر اساس بازدید افراد واقعی اتخاذ کنید.

محاسبه همه ترافیک:

الکسا به صورت دوره ای سایت شما را اسکن می‌کند تا مطمئن شود کد تایید به درستی بر روی هر صفحه از سایت نصب گردیده است. اگر این کد به درستی اضافه شده باشد خیال‌تان می تواند راحت باشد و همه چیز را به الکسا بسپارید.

گزارش دهی در یک نگاه:

داشبورد معیارهای تصدیق شده الکسا تصویر واضح و قابل درکی از ترافیک سایت را فراهم می کند. با اینکه گوگل آنالیتیک اطلاعات بسیار دقیقی را در مورد بازدید کنندگان سایت و رفتار آن ها فراهم می آورد، اما درک این داده ها و عملکرد سایت بسیار سخت است. به کمک الکسا می توانید در عرض چند ثانیه به آسانی به دو مورد از سوالات مهم خود پاسخ دهید: آیا ترافیک من در برابر دوره قبلی افزایش داشته است یا کاهش؟ اگر چنین است چه چیزی باعث ایجاد تغییر شده است؟

نمایش عمومی معیارها:

در نهایت یکی از بزرگترین تفاوت هایی که بین الکسا و گوگل آنالیتیک وجود دارد این است که الکسا گزینه ای را برای نمایش عمومی رتبه تایید شده و سایر معیارهای ترافیکی در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر بخواهید شرکا یا تبلیغ کنندگان را تحت تاثیر خود قرار دهید، این بزرگترین مزیت الکساست. متاسفانه گوگل آنالیتیک چنین قابلیتی ندارد و همه معیارها به صورت خصوصی حفظ می شود. بنابراین چه بخواهید به دنبال هوش رقابتی باشید یا از تجزیه و تحلیل قابل اعتماد درون سایت استفاده نمایید الکسا بسته کامل و ارزشمندی فراهم می کند. با داشتن اکانت الکسا می توانید مطمئن شوید که استراتژی شما همیشه عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + بیست =